Zgrabiarki czterokaruzelowe GA 10231

Model GA 10231

Czterokaruzelowa zgrabiarka z napędem hydraulicznym

Zgrabiarka czterokaruzelowa GA 13231 i GA 15231 pracuje z szerokością roboczą od 8,40 m do 12,50 m oraz od 9.50 do 14.70 m. W pełni hydrauliczny napęd pozwala zaoszczędzić na konserwacji jedną godzinę dziennie.

Zgrabiarka czterokaruzelowa GA 13231 i GA 15231 pracuje z szerokością roboczą od 8,40 m do 12,50 m oraz od 9.50 do 14.70 m. W pełni hydrauliczny napęd pozwala zaoszczędzić na konserwacji jedną godzinę dziennie. Charakteryzują się one licznymi udoskonaleniami, zarówno w zakresie jakości zgarniania, łatwości obsługi, jak i żywotności maszyny.
Zgrabiarki te oferują wysoką wydajność dzięki bardzo dużej szerokości roboczej. Zastosowanie pojedynczej przekładni pozwala zaoszczędzić do jednej godziny konserwacji dziennie w porównaniu z mechanicznie napędzaną zgrabiarką o tej samej wielkości. Ta oszczędność czasu pozwala na zwiększenie plonów poprzez zgrabianie do dziesięciu hektarów dziennie.
Czterokaruzelowa zgrabiarka GA 13231 podczas pracy

Korzyści dla użytkownika

Mniejsza potrzeba konserwacji

W 100% hydrauliczny napęd karuzeli jest wyłączną własnością firmy KUHN

Wyłącznie: 4 wirniki, w 100% hydrauliczne

Jedna godzina mniej konserwacji, jedna godzina więcej zwijania! Karuzele są napędzane hydraulicznie przez pompy hydrauliczne napędzane przez pojedynczą przekładnię, aby zminimalizować konieczność konserwacji. Zapomnij o codziennym smarowaniu przekładni wtórnych. Oszczędzasz do jednej godziny w porównaniu z mechanicznie napędzaną zgrabiarką tej samej wielkości. To może mieć znaczenie, gdy grozi deszcz i trzeba szybko zebrać plon. Dzięki temu zmniejsza się zapotrzebowanie na konserwację. Inne korzyści to płynna, cicha praca i minimalne zużycie. Zespół hydrauliczny zgrabiarek GA 13231 i GA 15231 jest umieszczony na obrotowym zaczepie maszyny. Dzięki temu przekładnia główna jest zawsze idealnie ustawiona względem ciągnika, nawet w ciasnych zakrętach. Ponadto, prędkość obrotowa WOM może być modyfikowana z kabiny, co pozwala na idealne dostosowanie do rodzaju i wielkości plonów. Można wybrać jedną z dwóch częstotliwości obrotów: 1000 lub 750 obr/min, aby zaoszczędzić paliwo.

Przekładnia MASTERDRIVE GIII: niezawodna i odporna na uszkodzenia.

Dzięki nowemu napędowi hydraulicznemu i jeszcze mocniejszej przekładni MASTERDRIVE GIII Twoja maszyna poradzi sobie z dużą ilością plonów i trudnymi warunkami pracy. Przekładnia jest wykonana przez koła zębate czołowe. Dokładność tolerancji jest ściśle kontrolowana, co zapewnia bardziej niezawodny i wytrzymały układ.
Przekładnia MASTERDRIVE GIII poradzi sobie w trudnych warunkach pracy.

Doskonała jakość

Prędkość przednich wirników jest zwiększona o 20% dzięki funkcji BOOST

Wzrost liczby dobrze ukształtowanych pokosów

Formowanie regularnego pokos jest dużym udogodnieniem w kolejnych etapach zbioru paszy. Jest on łatwo pobierany przez podbieracze sieczkarni, przyczepy samozbierających i pras zbierające. Płynna jazda oznacza większy komfort! Prędkość obrotowa przednich karuzel może być zwiększona o 20% w porównaniu z tylnymi karuzelami. Wszystko to bez konieczności ruszania się z kabiny ciągnika. Funkcja BOOST sprawia, że plon jest kierowany bardziej w stronę środka maszyny. Jest on mniej skręcany, gdyż nie toczy się po ziemi. Dzięki temu tylne wirniki tworzą jednolity i przewiewny pokos. Jest to idealne rozwiązanie dla perfekcyjnego dosuszania plonów.

Dokładniejsze formowanie, dzięki podwójnie zakrzywionym ramionom

Równomierność i objętość pryzm są warunkiem szybkiego schnięcia i łatwego pobierania przez prasy. Ramiona zębów zgrabiarek GA są ustawione hiperstycznie. Oznacza to, że bardzo późno osiągają kąt 90°. W połączeniu z krzywką o dużym nachyleniu zębów, podnoszenie zębów jest szybkie, późne i wymaga małej siły obrotu. Powstające w ten sposób pokosy są bardziej regularne, większe i równe. Również przy większych prędkościach roboczych, zgrabianie przebiega prawidłowo, gdyż materiał nie jest wypychany poza obręb zgrabiania. Mocne strony skośnych ramion: Zmniejszają odległość między kolejnymi przejazdami. Straty paszy są ograniczone do minimum nawet przy dużych prędkościach jazdy. Ciężar znajduje się w środku ramienia zęba. Zwiększa to jego żywotność, ponieważ podczas obrotu nie jest on poddawany działaniu nacisku. Rolki prowadzące są dzięki temu mniej narażone na uszkodzenia.
Karuzele doskonale dopasowują się do nierówności terenu, chroniąc pokrywę roślinną.

Ochrona darni roślinnej

Aby chronić glebę i pokrywę roślinną, optymalne dostosowanie karuzel do zmieniającego się terenu jest równie ważne jak niski nacisk na podłoże, który ogranicza zagęszczanie gleby.
Zgrabiarki KUHN z czterema karuzelami są w pełni wyposażone, aby sprostać tym wymaganiom:
Zawieszone na łączniku obrotowym i niezależne od ramy głównej karuzele mogą obracać się we wszystkich kierunkach dzięki zastosowaniu przegubu wahadłowego 3D. Precyzyjnie i sprawnie podążają za zmianami ukształtowania terenu. Wynik: doskonałe osiągi, gwarancja czystych plonów i zdrowej pokrywy roślinnej.
Szerokie opony pomagają zmniejszyć zagęszczenie gleby i zapewniają stabilność karuzel, nawet na zboczach. Stabilność na zboczach jest również mocną stroną opcjonalnych opon radialnych.
Każda karuzela jest wyposażona w cztery koła obrotowe. Zapewnia to ochronę pokrywy roślinnej, nawet w ciasnych zakrętach. Dzięki usytuowaniu blisko zębów, karuzele natychmiast i sprawnie dostosowują się do zmian w terenie.
Przednie karuzele są teraz amortyzowane przez siłowniki hydrauliczne, co oznacza bardziej precyzyjną regulację zawieszenia. Dodatkowo, nacisk na podłoże jest automatycznie korygowany w zależności od szerokości roboczej. Użytkownik może więc łatwo dostosować maszynę do warunków pracy. Jako wyposażenie opcjonalne dostępna jest również hydrauliczna amortyzacja tylnych karuzel. Zapewnia ona przeniesienie obciążenia na ramę maszyny, zwiększając tym samym stabilność podczas pracy na stromych zboczach. Siłownik hydrauliczny umieszczony przed głowicą karuzeli steruje jej opuszczaniem. Podobnie jak w samolocie, najpierw opuszczany jest tył, a następnie przód. Dzięki działaniu systemu STABILIFT zęby nie stykają się z glebą.
Karuzele doskonale dopasowują się do nierówności terenu, chroniąc pokrywę roślinną.

Szybkie rozpoczęcie pracy

CCI 1200 z GA 10231

Jeszcze większy komfort, dzięki funkcji Section Control

Wykorzystaj funkcję sterowania sekcjami, aby zautomatyzować podnoszenie i opuszczanie karuzel na uwrociach. Podczas pracy na trudnym terenie lub na uwrociach, operator może skoncentrować się wyłącznie na prowadzeniu ciągnika, co jest prawdziwym ułatwieniem i zwiększa wydajność pracy!

Nowy, bardziej przyjazny dla użytkownika interfejs terminala

Architektura elektroniczna obejmuje nowy moduł ISOBUS. Jest on mocniejszy, ma większą pojemność i oferuje więcej możliwości. Interfejs terminala ISOBUS do sterowania maszyną został przeprojektowany i jest bardziej przyjazny dla użytkownika. Użytkownik lub jego pracownicy mogą szybko i intuicyjnie zapoznać się z maszyną. Jest również w stanie wygenerować ikony graficzne związane z różnymi funkcjami podczas korzystania z joysticka CCI A3 ISOBUS.
Obsługa zgrabiarki jest prosta dzięki terminalowi CCI 1200 ISOBUS i joystickowi CCI A3

Wszystkie ustawienia wykonywane są w kabinie dzięki ISOBUS

Wszystkie ustawienia karuzeli można regulować z terminala sterującego bez przerywania pracy:


  • Podnoszenie karuzeli,
  • Szerokość robocza i wysokość zgrabiania,
  • Indywidualna regulacja szerokości roboczej,
  • Wysokość zgarniacza,
  • Składanie maszyny itp.



Aby jeszcze bardziej ułatwić sterowanie, do terminala można podłączyć joystick. Dostępne są dwa rozwiązania ISOBUS (terminal ISOBUS CCI 800 lub CCI 1200). Każde z nich posiada zintegrowany kolorowy ekran dotykowy. Możliwe jest również wykorzystanie terminala ISOBUS zainstalowanego już w ciągniku lub innych terminali konkurencyjnych. Skontaktuj się z partnerem KUHN, aby dowiedzieć się więcej o kompatybilności urządzeń.
Zaprogramowana sekwencja, zintegrowana z oprogramowaniem ISOBUS, ułatwia i optymalizuje manewry zawracania na uwrociach. Można ją łatwo dostosować do potrzeb użytkownika. Dzięki czujnikom kąta, wirniki są zawsze podniesione na zadaną wysokość, niezależnie od szerokości roboczej. Po dokonaniu wszystkich ustawień wstępnych wystarczy nacisnąć przycisk. Usiądź wygodnie i pozwól elektronice wykonać pracę!
Wszystkich ustawień można dokonać z kabiny za pomocą terminala CCI 1200 ISOBUS.

Regulacja wysokości karuzel do wielkości plonu, szerokości podbieracza

Szerokości robocze od 8,40 do 12,50 m i od 9,50 do 14,70 m pozwalają na uzyskanie wyjątkowych plonów, co jest jedną z wielu zalet zgrabiarek GA 13231 i GA 15231.
Tak duże szerokości wymagają doskonałej adaptacji maszyny do wymagań sieczkarni lub pras belujących będących w dalszej części łańcucha zbioru. Ta elastyczność pozwala na płynną i hydrauliczną regulację szerokości roboczych i wysokości zgrabiania z kabiny:
Pozycję przednich karuzeli można regulować pod względem szerokości roboczej za pomocą siłowników hydraulicznych i czujników kąta.
Szerokość pokosu można w każdej chwili zmienić poprzez zmianę położenia tylnych karuzeli. Szerokość pokosu wynosi od 1,40 do 2,40 m (i do 2,50 m przy GA 15231).
Pomimo dużych szerokości roboczych, zgrabiarki czterowirnikowe są na tyle elastyczne, że mogą pracować na polach o kształcie trójkąta. Możliwość podnoszenia indywidualnie każdej karuzeli pozwala na zgrabianie w końcówkach lub omijanie przeszkód. Dodatkowo, duży prześwit pod karuzelami ułatwia przejeżdżanie nad pokosami.
W celu regulacji wysokości zgarniania, karuzele można przestawiać jednocześnie parami z przodu lub z tyłu albo pojedynczo. Wysokość karuzel jest wyświetlana zarówno na ekranie terminala jak i na ramie karuzeli.
Szerokość pokosu można łatwo regulować za pomocą zgrabiarek GA 13231 i GA 15231

Model GA 10231

Gama Maszyn XXL

Dowiedz się więcej

Sprawdź
GA-13231_WORK_AERIAL_FENDT-(18).jpg

Specyfikacja

Dane techniczne
 
Szerokość robocza (m)
Średnia szerokość wału pokosu (m)
Szerokość transportowa (m)
Długość transportowa (m)
Wysokość transportowa (m)
Sposób zgrabiania wału pokosu
Liczba karuzel / Średnica karuzeli (m)
Liczba ramion na karuzeli / liczba palców na każdym ramieniu
Ramiona z palcami
Przekładnia
Kopiowanie nierówności terenu
Liczba kół pod karuzelą
Regulacja wysokości zgrabiania
Kopiowanie nierówności terenu
Niezależna regulacja szerokości roboczej przednich karuzel
Koło zapasowe karuzeli
Sterowanie maszyną
Napęd karuzel
Wałek przekaźnika mocy WOM
Zaczep
minimalne zapotrzebowanie na moc (KW/KM)
Wymagane wyposażenie hydrauliczne ciągnika
Wymagane wyposażenie elektryczne ciągnika
Światła drogowe i oznakowanie ostrzegawcze
Masa, ok. (kg)
Maszyna podstawowa zmontowana fabrycznie (oprócz wyposażenia opcjonalnego)
GA 13231 GA 14231 GA 15231
8.40 - 12.50 9.00 - 13.70 9.50 - 14.70
1.40 - 2.40 1.40 - 2.50 1.40 - 2.50
3.00 3.00 3.00
9.95 10.3 10.90
3.95 4.00 4.00
1  wał pośrodku maszyny 1  wał pośrodku maszyny 1  wał pośrodku maszyny
4 / 3.20 4 / 3.40 4 / 3.65
11: przednia - 12: tylna / 4 12: przednia - 13: tylna / 4 13: przednia - 15: tylna / 4
Sztywne Sztywne Sztywne
Szczelnie zamknięta, dwustopniowa przekładania redukcyjna
MASTER DRIVE GIII
Szczelnie zamknięta, dwustopniowa przekładania redukcyjna
MASTER DRIVE GIII
Szczelnie zamknięta, dwustopniowa przekładania redukcyjna
MASTERDRIVE GII
Zawieszenie przegubowe 3D Zawieszenie przegubowe 3D Zawieszenie przegubowe 3D
4 skrętne 4 skrętne 4 skrętne
Hydrauliczna Hydrauliczna Hydrauliczna
Stałe zawieszenie hydrauliczne, automatycznie regulowane w zależności od szerokości roboczej Stałe zawieszenie hydrauliczne, automatycznie regulowane w zależności od szerokości roboczej Stałe zawieszenie hydrauliczne, automatycznie regulowane w zależności od szerokości roboczej
Seryjnie Seryjnie Seryjnie
2 2 2
Maszyna ISOBUS: zastosowanie terminalu CCI lub terminalu ISOBUS w ciągniku Maszyna ISOBUS: zastosowanie terminalu CCI lub terminalu ISOBUS w ciągniku Maszyna ISOBUS: zastosowanie terminalu CCI lub terminalu ISOBUS w ciągniku
Zinetegrowany układ hydrauliczny zamontowany na głowicy Zinetegrowany układ hydrauliczny zamontowany na głowicy Zintegrowany układ hydrauliczny zamontowany na głowicy
Zawsze w linii ciągnika Zawsze w linii ciągnika Zawsze w linii ciągnika
2-punktowy, kat. 2 i 3 2-punktowy, kat. 2 i 3 2-punktowy, kat. 2 i 3
70 / 95 80/105 85 / 115
Przyłącze LS: 1 x ciśnienie, 1 x powrót wolny, 1 x czujnik obciążenia Przyłącze LS: 1 x ciśnienie, 1 x powrót wolny, 1 x czujnik obciążenia Przyłącze LS: 1 x ciśnienie, 1 x powrót wolny, 1 x czujnik obciążenia
1 gniazdo 7-pin (oświetlenie) 1 gniazdo 7-pin (oświetlenie) 1 gniazdo 7-pin (oświetlenie)
Seryjnie Seryjnie Seryjnie
5150 5700 6100
TAK TAK Tak

Media